Producenci paliw wprowadzają na rynek coraz więcej najróżniejszych dodatków do benzyny, które mają rzekomo uzdrowić nasz silnik lub zapewnić jego przeczyszczenie. Czy warto więc stosować owe ulepszacze, a jeśli tak to na jakie się zdecydować?
Wymogi
Decydując się na zakup dodatków do silników benzynowych, należy zwrócić uwagę na to, czy takie specyfiki związują i usuwają wodę z paliwa. Jest to ważne, ponieważ w baku zbiera się woda, która po połączeniu z paliwem nie tworzy jedności, co najbardziej odczuwamy podczas rozruchu silnika w niskich temperaturach. Dowiedziono, że stosowanie takich dodatków minimalizuje ryzyko wystąpienia korozji układu paliwowego. Będziemy też mogli dzięki temu zaoszczędzić na wielu nieplanowanych wydatkach.
Dodatki do nowoczesnych silników
W większości silników benzynowych stosuje się bezpośredni wtrysk paliwa, który jest wrażliwy na jakość i czystość paliwa. Należy więc zwrócić uwagę na to, czy wybierany przez nas środek, pełni funkcję czyszczącą. Nawet gdy mamy bardzo szczelny zbiornik paliwa, benzyna będzie wytrącała pewne związki, które mogą zalegać w układzie paliwowym oraz we wtryskach.
Dodatki do starszych modeli aut
Starsze modele samochodów oraz te zabytkowe, dobrze się sprawują, jeśli zasilamy je paliwem z dodatkiem ołowiu. Niestety obecnie nie ma możliwości zatankowania takiej mieszanki paliowej na stacjach paliw. Należy wówczas zastosować dodatek do paliwa, który wpłynie na pożądaną zmianę. Jedynym przeciwwskazaniem jest tutaj posiadanie pojazdów z katalizatorem, ponieważ może to doprowadzić do jego zniszczenia, a to z kolei zafunduje nam kolejne i to nie małe wydatki finansowe.
Silniki o dużej mocy
Jeśli jesteśmy posiadaczami pojazdu z silnikiem o wysokiej mocy, to możemy się pokusić na zastosowanie dodatku, który podniesie liczbę oktanową. Oczywiście taki preparat nie jest jakimś magicznym środkiem, który spowoduje nagły wzrost mocy. Owy dodatek służy zminimalizowaniu spadku zużycia paliwa. Obecnie są dostępne paliwa wyższe oktanowo, które możemy zatankować na stacji paliw. Mają one wartość 98 lub oznaczenia V-Power Racing i zawierają, jak zapewnia producent, minimum 100 oktanów.