Samochód tak jak człowiek zużywa się wraz z upływem czasu. Jednak w samochodzie możemy wymienić części mechaniczne i zastąpić je nowymi, a części blacharskie oddać do mechanika lub spróbować samodzielnie dokonać poprawek lakierniczych. Istnieje wiele drobnych i nieskomplikowanych prac, które możemy wykonać na własną rękę.

Samodzielne malowanie

Obecnie rynek jest przesycony najróżniejszymi produktami, więc czasem warto się dwukrotnie zastanowić, czy opłaca nam sie zabawa w samodzielne naprawianie. Pomalowanie podrapanej maski nie należy do łatwych zadań i wymaga dużego nakładu czasowego. Lepiej w tym przypadku zlecić taką pracę profesjonalistom, niż niepotrzebnie się denerwować. Oczywiście są takie przypadki, w których lepiej kupić coś używanego po tańszej cenie, ale w dobrym stanie, niż wykonywać naprawę lakierniczą.

Czego potrzeba do samodzielnych poprawek?

Pierwsze ślady rdzy, to wyraźny sygnał, że należy jak najszybciej zainterweniować. Wilgotny i chłodny klima w którym żyjemy, sprzyja powstawaniu ognisk rdzy. Okres zimowy pogłębia ten problem, ze względu na wszędobylską sól, która powoduje dodatkowo korozję i powstawanie nieestetycznych rys. Częste opady deszczu w okresie jesiennym również nasila proces rdzewienia.
Przed zabraniem się do wszelkich prac, należy zaopatrzyć się w potrzebne produkty. Należy dorobić lakier, którym pomalujemy zniszczone ogniska rdzy. Na tabliczce znamieniowej pojazdu powinien się znajdować kod lakieru, którym został pomalowany nasz pojazd. Możemy również rozszyfrować go po numerze identyfikacyjnym VIN. Jeśli również taka opcja zawiedzie, to mamy do dyspozycji specjalne zakłady prowadzące sprzedaż lakierów, w których możemy dobrać lakier specjalnie pod nasze auto. Jeśli chodzi zaś o lakier, to można kupić go w sprayu lub jako zestaw z pędzelkiem do nanoszenia. Decydując się na spray, należy również pamiętać o podkładzie do lakieru.

Jak zacząć?

Najpierw należy oczyścić ognisko rdzy, do czego przyda się szlifierka oscylacyjna, aż gołej blachy, czyli pozbawionej lakieru i ogniska rdzy. Potem odtłuszczamy powierzchnię benzyną ekstrakcyjną i nanosimy pędzelkiem lakier. Stosując lakier w sprayu, należy zabezpieczyć elementy, które nie będą malowane za pomocą taśmy malarskiej.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ