Nowe, przestronne auto rodzinne za 30 tysięcy? Poznajcie Sandero.
Dacia i tym razem dowiodła, że jest w stanie obniżyć cenę, nie rezygnując z nowoczesnych silników i wysokich standardów bezpieczeństwa. Oczywiście: cena dotyczy wersji podstawowej, za wzbogacone wyposażenie będziemy musieli dopłacić. Jeśli zależy nam na systemach ułatwiających prowadzenie – warto rozważyć Laureate (posiada np. regulator/ogranicznik prędkości, wspomaganie parkowania tyłem). Wersja Stepway kusi terenowym designem (dwukolorowy zderzak i relingi dachowe, poszerzonym nadkola), a Open multimediami (Bluetooth, USB, MP3). Więcej informacji o możliwościach modelu można znaleźć tutaj: http://dacia.jaszpol.pl/cars/sandero/informacje.html
Dla Polaka największą zaletą Sandero jest jego solidność. Jak wszystkie modele Dacii, ten również był testowany w skrajnych warunkach, więc poradzi sobie świetnie na polskich drogach – także tych dawno nieremontowanych (za co odpowiada wysoki prześwit i wytrzymałe zawieszenie). Potwierdzeniem niezawodności jest gwarancja na trzy lata (100 000 km). Jak większość modeli Dacii, także Sandero jest przestronne: jego gabaryty pozwalają na przewóz z tyłu 3 dorosłych osób lub trzech fotelików dziecięcych, w tym dwóch na mocowaniach Isofix. Jak na auto rodzinne przystało, model wyposażono w wiele schowków (w tym w przednich drzwiach zmieści się nawet 1,5 l butelka wody), a pojemny bagażnik można jeszcze powiększyć, dzięki systemowi składania tylnej kanapy. W Sandero bez problemu przewieziemy wózek, łóżeczko, czy składane meble.
Produkowane od 2008 roku, Sandero zbudowano na płycie podłogowej Nissan B – podobnie jak Dacię Logan i Nissana Micrę. W 2012 wprowadzono nową generację modelu, która charakteryzuje unowocześniony design (spójny i muskularny przód, wyraziste światła przednie, mocno zarysowane nadkola, obręcze kół ze stopu metali lekkich).
Pod maską Sandero skrywa 1.2 16 V 75 (który można tez kupić z fabryczną instalacją LPG) i TCe 90. Choć to wersja benzynowa, jest oszczędna – pozwala zejść ze spalaniem do 5,8 l/100 km i emituje 135g/km CO2. Diesel 1.5 dCi jest efektem doświadczenia konstruktorów Renault: rozwija moc 75 lub 90 KM, w zależności od typu silnika i gwarantuje dynamiczne przyspieszenie. Spokojny kierowca, którego nie skusi żywiołowość silnika, może obniżyć spalanie do 3,8 l/100 km w cyklu mieszanym – a to rzeczywiście imponujący wynik. Dlatego Dacię Sandero można uznać za idealne auto dla rodziny, dla której priorytetem jest oszczędność, funkcjonalność i wygoda.