LuK to jedna z trzech marek należących do międzynarodowej Grupy Schaeffler, produkującej części zamienne do praktycznie wszystkich pojazdów lądowych a nawet samolotów. Są to zamienniki najwyższej jakości, które ciężko zapracowały na nienaganną renomę firmy – zarówno wśród mechaników, jak i użytkowników.

LuK wraz z INA i FAG to jedne z najbardziej uznanych marek w przemyśle samochodowym. Specjalnością LuK jest produkcja sprzęgieł i elementów układu przeniesienia napędu. Producent twierdzi, że jedna trzecia aut zjeżdżających z linii produkcyjnych jest wyposażona w sprzęgło jego produkcji. To właśnie LuK, czyli Lamellen – und Kupplungsbau, jako pierwszy w Europie w 1965 roku wprowadził do sprzedaży sprzęgło sprężynowe, natomiast 20 lat później zmienił rynek motoryzacyjny prezentując pionierskie dwumasowe koło zamachowe.

Trzon oferty firmy stanowią zestawy sprzęgieł składające się z tarczy, docisku i łożyska wyciskowego, czyli kompletu niezbędnego do wymiany zużytego podzespołu. Producent oferuje dwa modele zestawu: LuK RepSet oraz LuK RepSet Pro, który jest dodatkowo wyposażony w wysprzęglik centralny CSC, pełniący funkcję zarówno siłownika, jak i łożyska wysprzęglającego. W trosce o maksymalną sprawność układu przeniesienia napędu, producent zaleca jego wymianę przy każdej wymianie sprzęgła. Szeroka oferta firmy pozwala na dobranie odpowiedniej części do praktycznie każdego pojazdu, zapewniając bezawaryjność, płynną zmianę biegów, precyzję oraz cichość działania. Ich jakość potwierdza spełnianie najwyższych standardów, które zapewniły firmie LuK bycie dostawcą części o standardzie pierwszego montażu. Mając na uwadze komfort serwisantów, LuK proponuje warsztatom specjalistyczne narzędzia wykorzystywane przez nich podczas wymiany różnych podzespołów.

Poza elementami sprzęgła, LuK oferuje również zestawy naprawcze LuK GearBOX, dzięki którym warsztat jest w stanie samodzielnie dokonać wymiany skrzyni biegów. Zestaw zawiera wszystkie elementy niezbędne do tej operacji: uszczelki, pierścienie uszczelniające (tak zwane O-Ringi), uszczelniacze i łożyska skrzyni biegów, a także zamienniki służące do usunięcia najpopularniejszych usterek. Są to elementy, które ulegają największemu zużyciu ze względu na pracę w bardzo ciężkich warunkach, dlatego przy każdej naprawie zaleca się ich wymianę. Zestawy są indywidualnie dobierane do danego typu skrzyni biegów na podstawie szczegółowej analizy prowadzonej przez specjalistów z firmy LuK, przez co zestawy zawierają dokładnie te elementy, których konieczność wymiany będzie najbardziej prawdopodobna. Tak samo jak w przypadku sprzęgieł, zestawy naprawcze skrzyń biegów odznaczają się certyfikatami jakości części OE, czyli stosowanych na pierwszy montaż.

Jedną z marek należących do Grupy Schaeffler jest Ruville, za sprawą której koncern dystrybuuje części podwozia samochodowego. W ofercie firmy znajdują się przeguby homokinetyczne gwarantujące optymalne przeniesienie mocy nawet przy wysokim momencie obrotowym silnika, zestawy naprawcze osi, elementy zawieszenia czy układu kierowniczego. Ponadto Ruville oferuje mocowania skrzyni biegów i silnika, dzięki którym samochód nie jest narażony na wibracje a kierowca – hałas w kabinie podczas jazdy i postoju.

Grupa Schaeffler to nie tylko części zamienne i narzędzia. Firma zapewnia elektroniczne wsparcie dla mechaników jak i kierowców, którzy chcą dowiedzieć się więcej na temat zamienników. Platforma REPXPERT to kompendium wiedzy o produktach wszystkich marek należących do grupy – są tam dostępne informacje o częściach zarówno do aut osobowych, jak i ciężarowych czy autobusów. Serwis pełni również funkcję elektronicznego katalogu części, dzięki któremu można dobrać komponenty odpowiednie do danego auta. Ponadto na stronie znajdują się cenne wskazówki montażowe i filmy szkoleniowe, które na pewno będą pomocne zarówno doświadczonym serwisantom, jak i domorosłym mechanikom samodzielnie dokonującym serwisu swojego auta.

Jeżeli materiały elektroniczne nie zaspokoją wiedzy mechanika, to Grupa Schaeffler oferuje warsztatom organizację specjalistycznych szkoleń produktowych, składających się zarówno z części teoretycznej, jak i praktycznej. Zajęcia składają się z modułów, więc można je kompleksowo przeorganizować w taki sposób, żeby były maksymalnie efektywne dla mechaników. Perfekcyjnie wykwalifikowani trenerzy korzystają z mobilnych eksponatów, żeby jak najlepiej przekazać swoją wiedzę w możliwie atrakcyjny sposób. Poza prezentacją działania technologii opracowanej i wykorzystywanej przez Grupa Schaeffler, podczas szkolenia mechanicy mają również okazję dowiedzieć się o sposobie korzystania ze specjalistycznych narzędzi przeznaczonych do wymiany części samochodowych.

[Głosów:1    Średnia:4/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ