Gaz jest znacznie tańszą energią napędzającą samochód niż benzyna czy olej napędowy, co sprawia, że wielu kierowców decyduje się właśnie na samochody z instalacją gazową. Każdy z nas chce przecież poruszać się w jak najbardziej ekonomiczny sposób. Jeśli chcemy zatem oszczędzić, warto zastanowić się nad założeniem w swoim samochodzie instalacji LPG.

LPG – co to takiego?

Skrót LPG oznacza Liquefied Petroleum Gas i stanowi mieszaniną propanu i butanu. Jest to gaz, ale przechowywany pod ciśnieniem, zmienia swój stan skupienia na ciekły, gdy ciśnienie wynosi od 2,2 do 4 atm. Podjeżdżając na stację paliw w celu zatankowania samochodu, gaz wpompowywany jest przy ciśnieniu około 6 atm. Jest on pozyskiwany z nowo dokonanych odwiertów gazu ziemnego oraz podczas rafinacji ropy naftowej jako skutek uboczny tego procesu.

Czy gaz jest bezpieczny?

Instalacje LPG były początkowo odradzanym wyborem i niezbyt przychylnie patrzono na taką praktykę. Wiele osób sądziło, że gaz niszczy jednostkę napędową, jest niebezpieczny i traci swoją moc. Jak się okazuje, prawda jest zupełnie inna. Jeśli dobrze dobierzemy i wyregulujemy instalację gazową, to nie wpłynie ona niekorzystnie na jednostkę napędową. Nie jest też prawdą, że podczas wypadku samochodowego dochodzi do wybuchu butli gazowej. Należy podkreślić, że o wiele łatwiej jest uszkodzić zbiornik paliwa niż butlę z gazem. Butla gazowa posiada specjalne zabezpieczenia, które chronią ją przed wybuchem w takich kryzysowych momentach jakim jest przykładowo wypadek. Specjalny zawór dawkuje utlenianie się gazu w wyniku uszkodzenia butli, co właśnie zapobiega ewentualnemu wybuchowi.

Które silniki są najlepsze pod instalację gazową?

Instalację LPG stosuje się najczęściej w pojazdach o pojemności silnika od 1400 do 2000 cm3. Z kolei najbardziej popularnymi markami, w których najlepiej się sprawdza instalacja gazowa są samochody z grupy VW-Audi, BMW, Opel, Honda. Jednak nie muszą być to tylko te wyżej wymienione modele aut, ponieważ każdy silnik benzynowy można wyposażyć w instalację gazową. Barierą są tylko nowoczesne silniki wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa z bardzo drogą instalacją.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ