Zgodnie z najnowszymi badaniami rynkowymi już ponad 70% internautów aktywnie korzysta z dobrodziejstw oferowanych przez handel internetowy. W sieci kupujemy książki, wydawnictwa muzyczne, odzież, elektronikę, a nawet meble. Czy jednak ta forma zawierania transakcji sprawdzi się również w przypadku poszukiwania części do samochodu? Sprawdźmy.

Zalety i wady zakupów internetowych

Jedną z najważniejszych zalet zakupów internetowych jest komfort. Wygodnie siedząc w ulubionym fotelu, mamy dostęp do tysięcy ofert, nie jesteśmy przy tym ograniczeni jedynie do lokalnego rynku i bez problemu możemy przeglądać propozycje przygotowane przez sprzedawców z drugiego końca kraju. Równie łatwo dokonujemy porównania cen, a wciąż rozwijająca się branża szybkich przesyłek kurierskich gwarantuje, że upatrzony towar znajdzie się w naszych rękach w możliwie krótkim czasie. Wszystkie te zalety doceni każdy, kto w poszukiwaniu dowolnego produkty przeciskał się przez zatłoczone galerie handlowe lub tracił czas w korkach, próbując dojechać do uprzednio wybranego sklepu. 

Mówiąc o zaletach, nie sposób pominąć kwestii cen. Sprzedawcy, którzy koncentrują się na transakcjach internetowych, nie muszą utrzymywać dużych i kosztownych powierzchni handlowych, nie jest też konieczne zatrudnianie licznych ekip sprzedawców. Tak poczynione oszczędności w oczywisty sposób przekładają się na możliwość ograniczenia marż, co owocuje istotnym obniżeniem końcowych cen. Czy jednak korzystanie z wirtualnych koszyków jest bezpieczne z punktu widzenia kupującego? Na ten problem należy spojrzeć nieco szerzej. Polskie prawo stosunkowo dobrze chroni interesy nabywcy, choćby przez zagwarantowanie mu możliwości zwrotu zakupionego przedmiotu bez konieczności podawania przyczyny. Z drugiej jednak strony, wciąż spotkać można oszustów, dla których celem jest wykorzystanie zaufania potencjalnych odbiorców. Warto więc unikać podejrzanych okazji, a transakcje zawierać jedynie ze sprawdzonymi i rzetelnymi kontrahentami. Wbrew pozorom ich znalezienie nie będzie trudnym zadaniem. 

Gdzie kupować części motoryzacyjne?

Znając już zalety i wady zakupów internetowych, zastanówmy się, jak przekładają się one na doświadczenia branży motoryzacyjnej. W sieci znajdziemy zarówno propozycje oferowane przez autoryzowanych dystrybutorów, niezależne przedsiębiorstwa, jak i osoby prywatne. Na szczególną uwagę zasługują oferty firm specjalizujących się w konkretnej niszy lub gałęzi motoryzacji. Koncentracja profilu działania na wybranym odcinku owocuje dużo większą fachowością i dogłębną znajomością potrzeb rynku. 

Doskonałym przykładem jest firma France Auto, która już od 20 lat zajmuje się sprzedażą nowych i używanych części do samochodów Citroen, Peugeot i Renault. Ugruntowana pozycja rynkowa to mocny fundament i powód, by z pełnym zaufaniem spojrzeć na prezentowany asortyment. Wszystkie oferowane części objęte są gwarancją, która w przypadku elementów używanych wynosi 30 dni, dla podzespołów regenerowanych to 12 miesięcy, natomiast części nowe chronione są przez 2 lata. Zestawiając ogromny wybór dostępnych podzespołów z atrakcyjnymi cenami i dogodną formą sprzedaży, okazuje się, że transakcje internetowe we France Auto to najlepszy sposób na motoryzacyjne zakupy.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ