Oszczędność czasu, ogromny wybór i zróżnicowane ceny – to podstawowe zalety kupowania części samochodowych w sklepach internetowych.

Zakupy w sieci to norma

Jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2018” przeprowadzonego przez Gemius wciąż rośnie odsetek internautów, dla których zakupy w sieci to codzienność. Czynnikiem, który  najbardziej przekonuje polskich internautów do e-zakupów, jest przede wszystkim całodobowa dostępność sklepów. Aż 87 procent ankietowanych e-konsumentów wskazuje to jako główny powód robienia zakupów w sieci.

Zalety kupowania części samochodowych w internecie

W przypadku części samochodowych zwykle liczy się czas i precyzja zakupów. Jeśli mamy do czynienia z samochodem zepsutym, będzie nam zależało, by dostać części jak najszybciej, a tym samym jak najkrócej być unieruchomionym. W przypadku kupowania przez internet często sklepy motoryzacyjne oferują wysyłkę do 24 godzin od momentu złożenia zamówienia.

Szukając części do naszego samochodu, możemy obawiać się, że zamówimy nie to, co chcieliśmy na skutek przeoczenia czy błędu. Tak może być w przypadku transakcji z osobą prywatną, ale nie w sklepie motoryzacyjnym. Wiele dobrych sklepów ma bardzo szczegółowe wyszukiwarki. Z ich pomocą możemy wyszukać dokładnie nasz model samochodu, z określonego rocznika i określoną pojemnością. System sam pokaże nam kompatybilne części. A jeśli mamy jakiekolwiek wątpliwości, zawsze możemy do sklepu zadzwonić. To zdecydowana zaleta kupowania w sklepie internetowym, a nie od prywatnego sprzedawcy.

Kupując w sklepach takich jak AS AUTO – części samochodowe mamy nie tylko gwarancję  zakupu sprawdzonych i oryginalnych części, ale zapewnienie wszelkich praw, jakie konsumentowi należą się w świetle ustawy. Możemy więc nie tylko do 14 dni zwrócić zakupioną część bez podawania przyczyny, ale również zyskujemy pewność, że każda część objęta jest dwuletnią gwarancją producenta. Trudno oczekiwać czegoś takiego w przypadku zakupów u osoby prywatnej.

Kupujemy tylko w sprawdzonych sklepach

Co bardzo istotne we wspomnianym wyżej raporcie dotyczącym zakupów w sieci, klienci coraz staranniej dobierają sklepy, w których kupują. Co istotne dla 57 procent ankietowanych to opinie o sklepie stanowią najważniejszy czynnik przy dokonywaniu wyboru tego, a nie innego sklepu. Jak w przypadku wszystkich innych sklepów i te z częściami samochodowymi, by zostać wybrane przez klientów, potrzebują pozytywnej opinii. A na tę składa się nie tylko szeroki asortyment, ale opinie na serwisach społecznościowych i w wyszukiwarce. Bardzo często przy podobnych cenach, konsumenci szczegółowo sprawdzają wrażenia innych klientów z transakcji w danym sklepie. Dla osób, które obawiają się o warunki dostarczenia zamówienia bardzo istotną rolę odgrywa możliwość osobistego odbioru danej części. Oczywiście dla e-sklepu to może być kłopotliwe, bo obsłużenie takiego zamówienia zajmuje więcej czasu, tym niemniej jeśli sklep oferuje taką opcję, na pewno jest lepiej oceniany przez potencjalnych klientów.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ