wtorek, Lipiec 5, 2022

Jakiej produkcji jest Mitsubishi ? Czy to są trwałe i dobre samochody?

0
Jakiej produkcji jest Mitsubishi ? Czy to są trwałe i dobre samochody

Japońska marka Mitsubishi, która powstała w 1917r., słynie z wysokiej jakości samochodów, autobusów a także maszyn budowlanych. Pomimo tej wszechstronności, właśnie samochody osobowe wzbudzają największe zainteresowanie. Właśnie w kierunku Mitsubishi Motors uwagę kieruje wielu auto maniaków. Warto zastanowić się, jakie atuty mają nowoczesne samochody Mitsubishi, jak wypadają na tle konkurencji. 

Co należy wiedzieć o samochodach marki Mitsubishi? 

Wielu klientów, którzy odwiedzają salony samochodowe, zastanawia się nad tym, jaskiej marki pojazd wybrać. Doskonałym rozwiązaniem okażą się nowe samochody MitsubishiW 2016r., kiedy to japoński koncern odsprzedał 34 procent swych udziałów, innemu gigantowi motoryzacyjnemu, Nissanowi. Ten rok był przełomowy dla Mitsubishi, gdyż współpraca pomiędzy tymi dwoma przedsiębiorstwami sprawiła, że obie marki mocno na tym zyskały. Można powiedzieć, że od 6 lat, Mitsubishi produkuje pojazdy, które mają znacznie więcej udogodnień technicznych niż wcześniej, stały się bardziej nowoczesne, co z kolei sprawiło, że kupujący chętniej się na nie decydowali.

Atutami są prostota oraz pojemność, co sprawia, że są to samochody, które wybierają klienci, którzy są już rodzicami. Można powiedzieć, że pojazdy Mitsubishi są uniwersalne, dla każdego kto ceni sobie szyk, elegancję, praktyczność rozwiązań. Wśród udogodnień, które wprowadzono są m.in. reflektory LED, w zderzaku przednim zaczęto montować diody, silnik benzynowy jest niezawodny, niewymagający napraw, wydajny.

Jakie nowe pojazdy Mitsubishi są szczególnie warte uwagi?

Polacy sięgają po nowy model Eclipse Cross PHEV- SUV, który jest modelem coupe z nowoczesnym, unikatowym napędem elektrycznym oraz hybrydowym a możliwością szybkiego ładowania. Jak więc można zobaczyć, marka prężnie się rozwija, podąża ku nowoczesności. Samochód ten z jednej strony jest nowoczesny, z drugiej zaś bardzo mocno odwołuje się do DNA japońskiego giganta motoryzacyjnego, jest awangardowy. Widać, że producent jak zawsze dopracował detale, ponadto skierował swą ofertę do indywidualistów dla których stan środowiska naturalnego nie jest obojętny.

Wielką popularnością cieszy się również nowy model Mitsubishi L200. Pojazd ten to nowy pickup L200 z silnikiem diesla. Model ten spodoba się szczególnie wszystkim tym, którzy wymagają od samochodu niezależności oraz samowystarczalności, które pomogą sprostać najcięższym wyzwanim. Jeśli potrzebujesz przedostać się z miejsca na miejsce, nawet z większym bagażem to właśnie ten model okaże się bezkonkurencyjny. Wielu klientów salonu Mitsubishi decyduje się również na nowy model Space Star, który jest pojazdem niezawodnym, miejskim modelem z segmentu B. Jako jeden z niewielu pojazdów w tym segmencie, Space Star ma automatyczna skrzynię biegów w większości wersji.

Marka Mitsubishi z każdym kolejnym rokiem robi kolosalne kroki naprzód, obecnie można jej całkowicie zaufać, zwłaszcza w przypadku, kiedy jako priorytetowe cele które stawia się przed pojazdem są niezawodność, trwałość, gdyż wszystkim tym cechuje się Mitsubishi.

Zdarzenia na polskich drogach

0
auta uzywane

Kierowcy doświadczają na drodze wielu sytuacji. Czasami uśmiechają się i dziękują za okazaną życzliwość, a innym razem klną pod nosem i zadają w głowie pytanie, czy powszechny dostęp do prawa jazdy, to na pewno dobry pomysł. Jednymi z bardziej nieprzyjemnych zdarzeń, są kolizję i wypadki. Pojęcia te, choć często używane zamiennie, nie oznaczają dokładnie tego samego. Jaka jest więc różnica i jak zachować się w ich przypadku – zarówno jako świadek jak i uczestnik zdarzenia?

Kolizja – może się dogadamy?

Kolizja to zdarzenie, które nie spowodowało zbyt wielu szkód i uszczerbku na zdrowiu któregoś z uczestnika ruchu. Kolizja, to np. nieuważne najechanie na tył drugiego samochodu w korkach lub zarysowanie karoserii podczas manewru parkowania. W przypadku kolizji nie ma obowiązku zawiadamiania policji, a kierowcy mogą sami dojść porozumienia, jeśli sprawca zgodzi się co do swojej winy. W takim wypadku spisuje się oświadczenie, a sprawa wędruje do ubezpieczyciela. Jeśli szkody nie są zbyt wielkie, a auta nie pierwszej młodości, to często sprawa kończy się na uścisku dłoni i słowami “a jedź pan”.

Jeśli zdecydujemy się na spisanie oświadczenia, zawrzeć musimy w nim wszystkie konieczne dane dane uczestników zdarzenia. Najważniejszy jest oczywiście numer polisy sprawcy. Zawrzeć musimy też opis powstałych szkód i okoliczności kolizji. Oświadczenie musi być sygnowane podpisami obu kierowców.

Wypadek – znaczne uszkodzenia i poszkodowani

O wypadku mówimy, kiedy jeden z jego uczestników doznał obrażeń wymuszających hospitalizację, trwającą dłużej niż siedem dni. Konieczne jest wtedy zawiadomienie służb – policji, karetki pogotowia, a czasami także straży pożarnej, jeśli ktoś został unieruchomiony w aucie lub stan aut nie pozwala na ich zjechanie z pasa ruchu. W drastycznych przypadkach, konieczne jest działanie. Jeśli jesteśmy świadkami wypadku, to jesteśmy zobligowani do koniecznej pomocy. Wezwanie służb, to absolutna konieczność. Jeśli znamy podstawy pierwszej pomocy, to powinniśmy jej udzielić. Pamiętajmy przy tym wszystkim o swoim bezpieczeństwie.

Transport auta po wypadku

Do odtransportowania uszkodzonego w wypadku auta, konieczna jest laweta. Warto mieć w swoim telefonie telefon do firmy świadczącej usługi holowania – nigdy nie wiadomo, co się nam przydarzy. Czasami z ruchu wyłączyć nasz samochód może zwykła usterka. Usługę holowania, możemy także najczęściej wykupić u naszego ubezpieczyciela. Zakres jej obowiązywania ( kraj, cała Europa) zależy od wybranej oferty, która oczywiście wiąże się z dodatkowymi kosztami.

W przypadku znacznych uszkodzeń, sprowadzanie auta https://carfactor.pl/samochody-na-zamowienie/ pod dom jest często bezcelowe – wędruje ono od razu na złom. Bywa również, że samo auto pozostaje w prawie nienaruszonym stanie, a z kierowcą jest nie najlepiej. Dziej się tak najczęściej w przypadku nie zapięcie pasów  bezpieczeństwa. Naprawa zniszczonego auta na siłę może nieść za sobą wysokie koszty, a uzyskany efekt może pozostawiać wiele do życzenia – nie chodzi tu tylko o kwestie estetyczne, ale przede wszystkim bezpieczeństwo.

Zezwolenia na transport ponadnormatywny

0
Zezwolenia na transport ponadnormatywny

Transport ponadgabarytowy, inaczej zwany ponadnormatywnym to przewóz ładunków, których rozmiar i masa nie pozwalają na poruszanie się po drogach krajowych czy międzynarodowych.

Ładunki ponadnormatywne

Ładunkiem ponadnormatywnym określa się ładunek, który długością przekracza 16.5 metra, szerokością przekracza 2.5 metra oraz jest wyższy niż 4 metry. Całkowita masa pojazdu przekracza 42 tony. Wśród ładunków ponadnormatywnych wyróżnić można:

  • maszyny budowlane – elementy dźwigów, koparki,
  • elementy infrastruktury drogowej – betonowe przęsła, łuki,
  • maszyny rolnicze – ciągniki, kombajny,
  • wyposażenie zakładów przemysłowych – maszyny produkcyjne, kotły,
  • elementy elektrowni wiatrowych – turbiny, ramiona wiatraków.

Zezwolenie na przewóz ładunków ponadnormatywnych

Transport ponadnormatywny wymaga uzyskania odpowiedniego rodzaju pozwolenia na przejazdy. W przypadku braku posiadania zezwolenia, przewoźnik musi liczyć się z przykrymi konsekwencjami prawnymi. Zezwolenia można uzyskać w formie jednorazowej, lub terminowej. Jednorazowe pozwolenie umożliwia zrealizowanie jednego przejazdu z określonym ładunkiem. Pozwolenie terminowe uzyskuje się na tydzień, miesiąc czy rok.

Rodzaje zezwoleń

Zezwolenia na transport ponadgabarytowy można podzielić na 7 kategorii.

Kategoria I

Zezwolenie wydawane jest dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej. Nacisk osi nie może przekraczać wielkości przewidzianej dla konkretnej drogi. Licencja obowiązuje przez okres sześciu lub dwunastu miesięcy.

Kategoria II

Zezwolenie wydawane dla pojazdów o szerokości równej lub mniejszej 3.5 m, którego wysokość, nacisk osi oraz rzeczywista masa całkowita nie przekracza norm. Licencja dotyczy dróg publicznych i jest wydawana na dwanaście miesięcy.

Kategoria III

Zezwolenie wydawane jest dla pojazdów o szerokości równej lub mniejszej niż 3.2 m, wysokości mniejszej lub równej 4.3 m i długości mniejszej lub równej 15 m dla pojedynczego pojazdu oraz 23 m dla zespołu pojazdów. Licencja wydawana jest przez starostę na 1/6/12/24 miesiące.

Kategoria IV

Zezwolenie wydawane jest dla pojazdów o szerokości mniejszej lub równej 3.4 m i długości mniejszej lub równej 15 m dla pojedynczego pojazdu, mniejszej lub równej 23 m dla zespołu pojazdów, mniejszej lub równej 30 m dla zespołu pojazdów o skrętnych osiach. Zezwolenie wydaje GDDKiA na okres 1/2/6/12/14 miesięcy. Transport międzynarodowy wymaga uzyskania dodatkowo zezwolenia od Urzędu Celnego.

Kategoria V

Zezwolenie dla pojazdów o nacisku na oś mniejszym od dopuszczalnego dla danej drogi oraz rzeczywistej masie całkowitej do 60 ton. Pojazd nie może być większy niż 4.3 m na szerokość i długością określoną w kategorii IV dla poszczególnych typów pojazdu. Tak jak w poprzedniej kategorii przejazdy międzynarodowe wymagają zezwolenia z Urzędu Celnego.

Kategoria VI

Zezwolenie dla pojazdów o szerokości mniejszej lub równej 3.4 m dla drogi jednojezdniowej, mniejszej lub równej 4 m dla drogi dwujezdniowej klasy A, S, GP. Pojazd nie może przekraczać wysokości 4.3 metra i długości takiej jak w kategorii IV. Nacisk osi nie może przekraczać dopuszczalnego nacisku w stosunku do konkretnej drogi. Zezwolenie wydaje GDDKiA na 1/2//6/12/24 miesiące, a w przypadku transportu międzynarodowego konieczne jest uzyskanie zezwolenia od Urzędu Celnego.

Kategoria VII

Nacisk pojazdu nie może przekraczać wielkości dla określonych dróg. Licencja VII kategorii dotyczy pojazdów o wymiarach i rzeczywistej masie całkowitej przekraczającej wartości z kategorii I-VI. Licencja wydawana jest na 14 dni w przypadku jednokrotnego przejazdu oraz na 30 dni w przypadku wielokrotnych przejazdów. Tego typu zezwolenia wydaje GDDKiA lub Prezydent Miasta.

Ile kosztuje utrzymanie samochodu elektrycznego?

0
Ile kosztuje utrzymanie samochodu elektrycznego

W przeciągu ostatnich kilku lat praktycznie każdy kierowca przynajmniej kilkukrotnie zastanawiał się nad zakupem auta elektrycznego. Niewiele osób ostatecznie na ten zakup się zdecydowało, choć to akurat powoli zaczyna się zmieniać, co wynika z rosnącej społecznej świadomości na temat szkodliwego wpływu spalin samochodowych na środowisko, a w tym i na życie człowieka. Samochód elektryczny z emobility.vwfs.pl zdaje się być rozsądnym wyborem. Mimo iż na pierwszy rzut oka jest on wyraźnie droższy od samochodu spalinowego, to jednak koniec końców pozwala on kierowcom… oszczędzać, co wynika z faktu, iż jego eksploatacja jest po prostu tańsza.

Ile można zyskać na samochodach elektrycznych?

Niektórzy mówią wręcz o tym, że auta elektryczne (niekoniecznie nawet te najlepsze, a po prostu standardowe) koniec końców okazują się kilkukrotnie bardziej ekonomiczne od aut spalinowych. Mogą być nawet trzykrotnie bardziej opłacalne! Różnica jest więc kolosalna, a przynajmniej w teorii, bo jednak tego typu założeniom nigdy nie należy ufać na słowo w stu procentach, albowiem dla własnego bezpieczeństwa lepiej je sobie zweryfikować i upewnić się, że są one zgodne z prawdą. Gdyby jednak uznać je za właściwe, wniosek będzie taki, że zakup auta spalinowego zwróci się już po kilku latach. Ekonomiczność pojazdów bez dwóch zdań jest ich podstawową zaletą. A przynajmniej tak to wygląda w chwili obecnej, bo gdy na rynek trafiały te zupełnie pierwsze samochody elektryczne, początkowo ludzie myśleli niemalże wyłącznie o ich niskiej emisyjności, totalnie nie skupiając się na innych kwestiach i nie zwracając uwagi na ich inne pozytywne właściwości, których też jest sporo.  Sprawdź możliwość finansowania samochodu elektrycznego na https://emobility.vwfs.pl/

Koszty utrzymania elektryka

Utrzymanie samochodu elektrycznego nie jest więc czymś takim, co wymagałoby ciągłego wykładania dużych kwot pieniędzy. Łatwiej utrzymać właśnie elektryka niżeli zwykłe auto osobowe. W przypadku samochodów elektrycznych koszty eksploatacji są naprawdę niskie. Jeżeli tylko auto będzie poprawnie użytkowane, regularnie konserwowane i ogólnie rzecz biorąc zadbane, jego bateria może wytrzymać w bardzo dobrym stanie nawet i dziesięć lat. Warto też zaznaczyć, że elektryki, z uwagi na swoją specyficzną strukturę, po prostu się nie psują. Nie trzeba w nich praktycznie niczego naprawiać. Oczywiście wymagają one serwisowania, ale jest ono przeprowadzane dużo rzadziej niżeli na to miejsce w przypadku aut spalinowych. Podróże elektrykami kosztują przy tym dosłownie grosze, co w tym momencie dla wszystkich powinno być jeszcze bardziej zadowalające z uwagi na drastycznie rosnące ceny paliwa, które już niedługo mają osiągnąć rekordową wartość, z jaką żaden kierowca nie jest w stanie się pogodzić.

Nie da się powiedzieć tak po prostu, ile kosztuje utrzymanie samochodu elektrycznego, ale jedno jest pewne – nie jest ono niczym drogim. Ten, kto radzi sobie z utrzymywaniem tradycyjnego samochodu spalinowego, bez trudu zaopiekuje się każdym jednym elektrykiem. W ten sposób wręcz ułatwi sobie eksploatację pojazdu. Elektryki są bowiem przyjemniejsze i wygodniejsze w codziennym użyciu.

Jak często należy wykonać kalibrację alkomatu?

0
alkomat

Alkomat jest dla każdego kierowcy ważnym urządzeniem. Warto zawsze mieć je przy sobie, aby móc sprawdzić, czy po zakrapianym spotkaniu można bezpiecznie kierować pojazdem. Trzeba także pamiętać, że jedynie sprawny alkomat działa tak, jak powinien. Niestety wiele osób nie ma świadomości, że konieczna jest regularna kalibracja alkomatów. Sprawdź, jak często to robić.

Po co kaliborować alkomat

Dlaczego kalibracja alkomatu ma tak duże znaczenie? Ponieważ struktura urządzenia stworzona jest z wielu elementów, które są precyzyjnie dobrane. Różne czynniki powodują, że alkomat rozkalibrowuje się, co zaś sprawia, że przestaje działać prawidłowo. Wśród czynników, które mogą mieć wpływ na rozkalibrowanie urządzenia, warto wymienić zbyt wysoką tempearutę, wilgotność powietrza, zapylenie, nieodpowiednie przechowywanie alkomatu. Aby mieć pewność, że urządzenie dokonuje pomiarów prawidłowo, należy regularnie kalibrować alkomat.

Kalibracja alkomatu – jak często?

Aby uzyskać odpowiedź na pytanie, jak często należy kalibrować alkomat, trzeba zajrzeć do instrukcji użytkowania urządzenia lub do karty gwarancyjnej. Każde urządzenie ma inne wymagania, znaczenie ma także jakość. Okazuje się, że im niższa cena alkomatu, tym częściej trzeba kalibrować urządzenie. Modele wyższej półki mogą dokonać nawet 300 pomiarów, a alkomaty profesjonalne nawet kilka tysięcy. Warto więc decydować się na urządzenie z wyższej półki, aby oszczędzić czas i móc kalibrować alkomat rzadziej. Warto pamiętać, że niewykonanie kalibracji w odpowiednim momencie może doprowadzić do uszkodzenia sensora.

Poza regularną kalibracją ważny jest także sposób przechowywania alkomatu. Najważniejsze informacje na ten temat można znaleźć w instrukcji dołączonej do zestawu. Warto się z nimi zapoznać, aby wiedzieć, jak dbać o alkomat.

Kalibracja alkomatów – samodzielnie czy z pomocą?

Czy alkomat można skalibrować samodzielnie? Okazuje się, że dla osoby bez doświadczenia i wiedzy może być to trudne zadania. Kalibracja alkomatów wymaga także użycia urządzeń wzorcowych i specjalistycznego sprzętu. Z pewnością dużo lepszym pomysłem jest powierzenie zadania profesjonalistom. Skorzystanie z usług takich jak kalibracja promiler Warszawa to sposób na szybkie doprowadzenie urządzenia do sprawności i pewność, że urządzenie będzie działało poprawnie. Profmiler to miejsce, do którego można dostarczyć każdy alkomat w celu kalibracji. Warto także wspomnieć, że można kupić tutaj alkomaty osobiste, dostępna jest także oferta dla firm oraz policji. Na stronie internetowej firmy dostępne są różne urządzenia wraz z dokładnymi opisami, dzięki czemu wybór odpowiedniego alkomatu to żaden problem.

Amatorski auto deailing czy wizyta w salonie?

0
Amatorski auto deailing czy wizyta w salonie

Każdy z nas chce, by samochód, którym jeździmy, zawsze wyglądał jak nowy. Niestety niekorzystne warunki atmosferyczne, kurz i wilgoć sprawiają, że karoseria naszego pojazdu nie wygląda tak, jakbyśmy tego chcieli. Samodzielna pielęgnacja, pomimo że daje dobre efekty, to nie zapewnia odpowiedniej trwałości. Gdzie udać się na profesjonalne czyszczenie samochodu w Lublinie?

Salon auto-detailingu – miejsce, które zmienia oblicze samochodów

Jeśli jesteśmy mieszkańcami Lublina i chcemy, by nasz samochód miał zapewnioną odpowiednią pielęgnację, to warto wybrać się do firmy, która swoje usługi opisuje na stornie https://www.carstyling-lublin.pl/. To grupa profesjonalistów specjalizująca  się w dbaniu o samochody osobowe. Mycie, woskowanie i nakładanie powłok ceramicznych to coś, co zrobią najlepiej w mieście.

Musimy jednak pamiętać, że jednorazowe nałożenie wosku czy powłoki ceramicznej nie zwalnia nas od stałej pielęgnacji karoserii naszego samochodu. Tylko częste mycie i woskowanie poprawi jego wygląd i spowoduje, że będzie on wyglądał jak nowy przez cały sezon.

W jaki sposób samodzielnie dbać o lakier samochodu?

Myjąc samochód, wybierajmy metody bezdotykowe. Nie ma nic gorszego od szorowania brudnego auta twardą szczotką lub gąbką. Brud, w którego składzie można znaleźć np. drobinki piasku, będzie systematycznie rysował lakier i po kilkunastu takich myciach zamiast pożądanego efektu, zauważymy paskudne wgłębienia, które ciężko będzie zamaskować.

Jeśli nie mieszkamy w domu jednorodzinnym i nie możemy podpiąć myjki ciśnieniowej, wybierajmy myjnie ręczne, które za niewielką opłatą oferują czyszczenie bez użycia szczotek. Oczywiście nie należy całkiem rezygnować z mycia gąbką. Jest one konieczne, jeśli chcemy przeprowadzić gruntowne czyszczenie, ale wymaga wstępnego spłukania brudu przy użyciu myjki ciśnieniowej. Dopiero gdy grubszy brud jest zmyty, można przystąpić do mycia pojazdu z wykorzystaniem 2 wiaderek. Metoda ta polega na moczeniu gąbki w wodzie z płynem i następnym płukaniu jej w wiaderku z czystą wodą.

Tak umyty i osuszony lakier jest gotowy do naniesienia wosku, który możemy również nakładać samodzielnie.

Za nami jazda testowa Hyundaiem Kona N. Było… szybko

0
hyundai kona n

Czy SUV może być jednocześnie komfortowy, funkcjonalny, bardzo bezpieczny, a przy tym dawać mnóstwo frajdy z jazdy? Hyundai odpowiada: oczywiście, że tak! W gamie koreańskiego producenta pojawiła się długo oczekiwana specjalna wersja hitowego modelu Kona, która powinna szczególnie zainteresować kierowców potrzebujących auta praktycznego, ale jednocześnie ekscytującego. Taki właśnie jest Hyundai Kona N. Jazda testowa tym modelem, którą mieliśmy przyjemność odbyć, utwierdziła nas tylko w przekonaniu, że takie samochody mają sens.

Odbyliśmy jazdę testową Suzuki SX4 S-Cross Hybrid. To jeden z najlepszych crossoverów na rynku

0
suzuki sx4

Crossovery depczą po piętach SUV-om pod względem popularności. Są lepszym wyborem do miasta, a więc tam, gdzie na co dzień porusza się około 90 proc. polskich kierowców. Z drugiej strony crossovery nadal kojarzą się z autami zbyt kompaktowymi, aby mogły pełnić funkcję samochodów rodzinnych. Tej opinii przeczy Suzuki SX4 S-Cross Hybrid. Jazda testowa tym modelem utwierdziła nas w przekonaniu, że świetne wyniki sprzedaży tego modelu nie mogą być efektem tylko bardzo atrakcyjnej ceny. Sprawdź, dlaczego japońska propozycja może być uznawana za jeden z najlepszych crossoverów dostępnych na polskim rynku.

Obowiązkowe wyposażenie samochodu w Polsce oraz innych krajach

0
Obowiązkowe wyposażenie samochodu w Polsce oraz innych krajach

W dzisiejszych czasach, dzięki otwartym granicom w ramach Unii Europejskiej, wielu Polaków decyduje się na wyjazdy zagraniczne, zarówno w celach zawodowych, jak i turystycznych. Należy pamiętać, że podczas podróży zagranicznej istotną sprawą jest przestrzeganie przepisów ruchu drogowego obowiązujących w danym kraju. Konieczne jest zwracanie uwagi na ograniczenia prędkości oraz wiele innych przepisów, w tym również na zasady dotyczące obowiązkowego wyposażenia samochodu. Poniżej przedstawionych zostało kilka interesujących przykładów.

Przepisy z zakresu ruchu drogowego są do siebie zbliżone w wielu krajach, ale zawsze mamy do czynienia z pewnymi rozbieżnościami. Warto więc przed wyjazdem dobrze zapoznać się z zasadami obowiązującymi w krajach, przez które będziemy przejeżdżać. Teoretycznie, zgodnie z Konwencją Wiedeńską, policja w danym kraju nie powinna ukarać kierowcy mandatem, jeśli jego auto jest wyposażone zgodnie z przepisami obowiązującymi w Polsce. W praktyce sytuacja ta wygląda różnie. Lepiej więc nie ryzykować problemów oraz kar i dostosować się do przepisów obowiązujących w danym kraju, tym bardziej, że nie jest to trudnym zadaniem.

Obowiązkowe wyposażenie pojazdu na terenie Polski

Polskie przepisy o ruchu drogowym mówią jasno o tym, że każdy samochód zarejestrowany na obszarze naszego kraju musi posiadać na wyposażeniu gaśnicę oraz trójkąt gaśniczy posiadający homologację, czyli dopuszczony do użytkowania na polskich drogach. W przypadku gaśnicy, masa czynnika gaśniczego nie może być mniejsza niż 1 kg. W polskich przepisach nie ma słowa o wymaganym posiadaniu apteczki czy też kamizelki odblaskowej. Nie ma również obowiązku posiadania podnośnika albo koła zapasowego, ponieważ w przypadku awarii może zdecydować się na usługi mobilnego serwisu albo pomocy drogowej, której znalezienie jest łatwe dzięki serwisom, takim jak na przykład https://pomocdrogowa.info.

Obowiązkowe wyposażenie auta w Niemczech

Jeśli chodzi o Niemcy, wymagania z zakresu obowiązkowego wyposażenia samochodów są podobne do tych, które obowiązują na terenie Polski. Oznacza to, że w aucie należy wozić ze sobą gaśnicę i trójkąt ostrzegawczy. Istnieją też pewne przepisy, w myśl których niemiecka policja może nałożyć mandat na kierowcę, który w sezonie zimowym porusza się samochodem bez zimowego ogumienia. Oprócz tego przepisy niemieckie zalecają korzystanie z kamizelek odblaskowych w przypadku wyjścia z pojazdu na pobocze. Takie kamizelki i żółte lampy przenośne są obowiązkowe u zawodowych kierowców oraz we wszystkich pojazdach, których masa przekracza poziom 3,5 tony. Obowiązkowym elementem wyposażenia jest również apteczka z rękawiczkami gumowymi.

Przepisy dotyczące wyposażenia samochodu w Czechach i na Słowacji

Na terenie Czech istnieje obowiązek stosowania opon zimowych w okresie od 1 listopada do 31 marca. Oprócz tego kierowca musi wozić ze sobą apteczkę, trójkąt ostrzegawczy oraz komplet żarówek na wymianę. Kamizelka przy wyjściu z pojazdu jest obowiązkowa dla kierowcy oraz wszystkich pasażerów samochodu. Obowiązkowe jest również posiadanie winiety uprawniającej do jazdy po płatnych drogach szybkiego ruchu.

W przypadku Słowacji, mamy do czynienia z rygorystycznymi przepisami, które wymagają stosowania opon zimowych w okresie od 15 listopada do 15 marca. Oprócz tego do grona obowiązkowych elementów wyposażenia zalicza się apteczka, trójkąt ostrzegawczy, zestaw zapasowych bezpieczników i żarówek oraz kamizelka odblaskowa. Poza tym obowiązkowe jest posiadanie linki holowniczej i podnośnika.

Obowiązkowe wyposażenie pojazdu we Francji

W przypadku Francji jazda na oponach zimowych nie jest obowiązkowa z wyjątkiem specjalnie oznakowanych dróg lokalnych. Podobnie wygląda sytuacja z łańcuchami na koła, które należy zakładać w odpowiednio oznakowanych miejscach. Na wyposażeniu auta we Francji obowiązkowo mus się znajdować trójkąt ostrzegawczy, kamizelki dla kierowcy i pasażerów, zapasowe żarówki oraz zabezpieczenie przed włamaniem.

Wyposażenie auta na obszarze Austrii

Jeśli chodzi o wyposażenie to w Austrii nie ma obowiązku korzystania z opon zimowych, chyba że na drogach mamy do czynienia ze śnieżycami, mrozem oraz lodem i śniegiem pokrywającym trasy. W takiej sytuacji od 1 listopada do 15 kwietnia obowiązkowe jest używanie opon zimowych o głębokości bieżnika nie mniejszej niż 4 mm. Alternatywą są opony całoroczne z oznaczeniem M+S. W skład obowiązkowego wyposażenia samochodu w Austrii wchodzi gaśnica, trójkąt ostrzegawczy, apteczka, kamizelki odblaskowe dla kierowcy i pasażerów oraz winieta naklejona na przednią szybę.

Obowiązkowy sprzęt w autach na terenie Włoch

Jeśli chodzi o konieczność jazdy na oponach zimowych to zależy ona od konkretnych włoskich prowincji. Jeżeli taki obowiązek istnieje to koła zimowe należy zakładać w okresie od 15 listopada do 15 kwietnia i wskazane jest też posiadanie łańcuchów na koła. Oprócz tego na wyposażeniu auta musi się znajdować trójkąt ostrzegawczy i kamizelka odblaskowa.

https://fixmycar.pl/

Nie musisz wydawać majątku, aby jeździć wymarzonym autem – Rafał Grzebin

0
Nie musisz wydawać majątku, aby jeździć wymarzonym autem

Zakup luksusowego modelu samochodu może wydawać się marzeniem, ale niewiele osób stać na tak duży wydatek.

Dodatkowo utrzymanie samochodów premium nie jest tanie, dlatego nie każdy może sobie pozwolić na posiadanie tego typu aut. Istnieje jednak inne rozwiązanie, jeśli marzy nam się prowadzenie samochodu luksusowego wybranej marki, ponieważ obecnie znajdziemy coraz więcej luksusowych modeli pojazdów w najlepszych wypożyczalniach na terenie naszego kraju. Jest również wiele powodów, dla których warto zdecydować się na wynajem samochodów prestiżowych i niespotykanych na naszych drogach.

W ofercie wypożyczalni znajdziemy również luksusowe samochody

Obecnie coraz więcej osób decyduje się na wypożyczenie luksusowego samochodu. Ponieważ warunki wynajmowania są korzystne, możemy cieszyć się prowadzeniem wymarzonego pojazdu marki premium nie tylko na specjalne okazje, ale również na co dzień, jeśli zdecydujemy się na wynajem dłuższy, przykładowo na miesiąc. Luksusowe samochody to coś więcej niż tylko oszałamiający pojazd, którym można jeździć. Taki wyjątkowy samochód zapewni ci wspaniałe wrażenia z całego okresu użytkowania. Wypożyczenie samochodu oznacza, że masz opcję pakietu serwisowego i całodobową pomoc drogową. Nie musisz zmieniać napiętego harmonogramu ani wykorzystywać wolnego dnia na rozwiązywanie problemów z wynajętym samochodem, a w razie potrzeby możesz wymienić pojazd na inny dostępny model czy inną markę.Wraz z doświadczaniem prawdziwego luksusu zyskujesz również ekskluzywny i oryginalny wygląd pojazdu. Z pewnością prowadząc taki niecodzienny pojazd będziesz zwracał na siebie uwagę otoczenia. Najlepsze marki samochodów mają technologię, która sprawia, że jazda jest łatwiejsza i bezpieczniejsza. Dzięki opcjom takim jak adaptacyjny tempomat, kamery, ostrzeganie przed zjazdem z pasa, rozpoznawaniu znaków drogowych, dużej mocy silnika i wielu innym przydatnym udogodnieniom, będziesz się zastanawiać, dlaczego wcześniej nie zdecydowałeś się na wypożyczenie luksusowego samochodu.

auto - Rafał Grzebin

Zakup samochodu może być stosunkowo stresującym procesem, ale możliwość wypożyczenia samochodów luksusowych z pewnością jest przeżyciem ekscytującym. Możesz w ten sposób urzeczywistnić swoje marzenie o prowadzeniu ulubionej marki samochodu, na którego zakup nie możesz sobie pozwolić.Niezależnie od tego, czy wypożyczonym luksusowym samochodem jest Kia, Subaru, Ford Mustang, BMW, czy Range Rover, jazda takim prestiżowym autem na pewno cię zachwyci. Popularne modele samochodów głównego nurtu nie zapewniają takiego samego poziomu jakości jak samochody luksusowe. Wszystko, od dopracowanego wnętrza po lśniącą karoserię, będzie nie tylko pięknie wyglądało, ale również jest konstruowane w celu zwiększenia bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów. Tego typu luksusowe marki i modele samochodów posiada w swojej ofercie wypożyczalnia aut premium Mestenza, której pomysłodawcą i prezesem jest Rafał Grzebin. Jest on pasjonatem samochodów luksusowych, interesuje się nowinkami ze świata motoryzacji, prowadzi również tematycznego bloga.