Z dystrybutora czy z pojemnika? O płynie AdBlue

0
479

Posiadanie własnego środka transportu rozwiązuje wiele istotnych problemów, jakie niesie ze sobą codzienne funkcjonowanie. Korzystanie z własnego samochodu jest o wiele wygodniejsze niż poleganie na komunikacji publicznej. Generuje jednak różnego rodzaju koszty, również te zdrowotne. Spalanie paliw, zwłaszcza oleju napędowego prowadzi do emisji dużych ilości szkodliwych tlenków azotu. Silniki Diesla produkują tych związków najwięcej. Tym samym tworzą ogromną ilość zanieczyszczeń. Aby temu zapobiec wprowadzony jest wymóg posiadania przez pojazdy z takim silnikiem urządzenia, które oczyszcza spaliny, zmniejszając ich negatywny wpływ na stan powietrza. Urządzenia te do spełniania swojej funkcji wymagają specjalnego płynu, funkcjonującego w sprzedaży pod nazwą AdBlue.

Jest to roztwór rozcieńczonego mocznika, który swoim działaniem rozbija szkodliwe tlenki azotu na obojętne dla środowiska gazy. Bez sprawnie działającego katalizatora z odpowiednio uzupełnionym poziomem płynu pojazd właściwie nie będzie mógł działać. Tym samym dla właścicieli samochodów z silnikiem Diesla jego dolewanie jest tak samo ważne jak tankowanie. Pojemniki z tym płynem można znaleźć na wyposażeniu właściwej każdej stacji benzynowej. Można tam znaleźć często także dystrybutory AdBlue.

W jakiej formie zatem warto zaopatrywać się w ten płyn? Każda z nich ma swoje wady i zalety. Dolewanie płynu z butelki może nie być precyzyjne i prowadzić do wylania jego nadmiernej ilości z pojemnika. Tankowanie AdBlue z dystrybutora z kolei pozwala na większą kontrolę – automatycznie hamuje proces uzupełniania, kiedy poziom płynu osiągnie stan maksymalny. Z drugiej strony zakupienie butelki może stanowić formę zabezpieczenia. Zapas roztworu można trzymać w bagażniku i wykorzystać, kiedy w nieoczekiwanym momencie okaże się, że jego niski poziom nie pozwala na dalszą jazdę. Inna kwestią jest też rodzaj samochodu. Dystrybutor AdBlue sprawdzi się dobrze w przypadku pojazdów dużych, takich jak samochody ciężarowe czy autobusy – ręczne dolewanie mogłoby być zbyt czasochłonne.

[Głosów:2    Średnia:3.5/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ